Al fietsend door het mooie Twente kwamen we langs een klein huisje met daarvoor een bord:
“Welkom (zelfbediening, koffie, thee, ranja & koekjes)”
Nieuwsgierig als ik ben, stapte ik af. Binnen een klein keukentje, wat stoelen en een QR-code om je betaling te regelen. Alles netjes, eenvoudig, gastvrij en met vertrouwen geregeld.
Buiten aan de picknicktafel praten we nog even door over dit soort initiatieven. Hoe bijzonder het is dat dit kan. Hoeveel warmte en vertrouwen eruit spreekt.
En dan, iets verderop bij het huisje, hangt die klok. Je ziet hem alleen als je echt even de tijd neemt om te kijken.
Wat het bij mij oproept:
• Hoe belangrijk het is om te voelen dat rust je zintuigen aanscherpt
• Een mooie reminder voor microbreaks in onze dag
• Misschien iets wat we ook binnen werkruimtes zouden moeten ophangen
• En die stand van de wijzers… bijna 5 voor 12. Alsof het zegt: juist op dat soort momenten is het nodig om even stil te vallen, zodat je weer overzicht krijgt
• Nieuwsgierigheid naar de eigenaren achter dit initiatief
Wat heb jij nodig om de tijd even stil te laten staan?